Heeft u een vraag voor ons?

Wij helpen u graag verder!

Geen antwoord gevonden op jouw vraag? Contacteer ons!

Kan ik mijn fiets verzekeren bij Fietsen Brosens?

Als aanspreekpnt van Enra verzekeringen kunnen wij verschillende verzekeringspakketten aanbieden. Dit kan gaan van basis diefstal verzekering, garantieverlenging of pechbijstand tot volledige omnium voor alle schade en diefstal.

De tarieven hangen af van het type fiets, gewenste verzekering en de cataloguswaarde van jouw fiets. We berekenen graag jou premie in onze winkel.

Bezoek gerust onze winkel voor meer informatie.

e-Bike vraag: Hoe ver kan ik rijden met één laadbeurt?

Bij de aankoop van een nieuwe e-bike heb je in veel gevallen keuze uit diverse accucapaciteiten. Naargelang de gekozen capaciteit, de gevraagde ondersteuning en de omstandigheden zal de actieradius van de fiets variëren.

Bosch e-bike heeft op zijn website een handige actieradius calculator waarbij je diverse omstandigheden kan instellen en simuleren. Neem zeker eens een kijkje!

https://www.bosch-ebike.com/be/service/actieradius-calculator

 

Is het mogelijk om een testrit te doen?

Verschillende fietsen uit onze showroom staan rijklaar voor een testrit. Bij droog weer is het mogelijk om met deze fietsen een stukje te rijden.

Wil je weten hoe een e-Bike met midden-motor rijd en wil je dit testen gedurende de ganse dag? Maak dan gebruik van onze verhuurdienst.

Kan ik ook met mijn fiets terecht voor herstelling als jullie het merk niet verdelen?

Een fiets is een fiets, en onderdelen bekomen is geen probleem. Voor al uw fietsherstellingen kan u dus terecht bij ons ongeacht het merk van u fiets. Peter en Marnix wonen regelmatig cursussen bij van onze parnters Bosch en Shimano waardoor ze de juiste kennis hebben om onderdelen van deze merken ongeacht het fietsmerk te herstellen/onderhouden.

E-bikes zijn een kleine uitzondering. Sommige E-bikes komen met merk-gebonden accu's, motoren of sensoren en deze zijn niet altijd verkrijgbaar maar we bekijken graag wat we voor u kunnen betekenen. E-bikes met Bosch of Shimano Steps ondersteuning of van de fietsen van de Juncker Group (Sparta, Batavus & Koga) zijn altijd welkom, wij zijn namelijk een officieel servicepunt van deze merken.

 

Wat is de werkwijze van de werkplaats, en is een afspraak maken nodig?

Je hoeft bij ons geen afspraak te maken voor de herstelling of check-up van jouw fiets.

Je kan jouw fiets binnenbrengen door je te melden in de winkel, de fiets kan buiten even blijven staan.

Wij noteren de nodige herstellingswerken en jouw gegevens en zullen de fiets naar de werkplaats brengen.

Peter en Marnix gaan met jouw fiets aan de slag en doen hun best jouw fiets binnen de twee à drie werkdagen weer klaar te hebben. Wanneer de fiets klaar is brengen we jou telefonisch op de hoogte. 

Indien bepaalde onderdelen besteld moeten worden kan de periode langer zijn.

Directe herstelling of wachten op jouw fiets is niet mogelijk, tenzij anders aangegeven. Contacteer ons voor meer info rond wachttijd en drukte. 03/309.12.12 of info@fietsenbrosens.be

Kan ik met de huidige COVID-19 maatregelen nog bij jullie terecht? (update 07/03/2022)

  • Vrije toegang: Onze winkel is vrij toegankelijk. Een afspraak maken voor de aankoop van een fiets is mogelijk.
  • Mondmasker geadviseerd: Een mondmasker is niet meer verplicht. Is het druk dan raden wij aan om een mondmasker te dragen.
  • Handhygiëne: Desinfecterende hand-gel zal op meerdere plaatsen in de winkel beschikbaar zijn.
  • Ziek of symptomen blijf thuis!: Heeft u symptomen of voelt u zich niet lekker, stel uw bezoek uit en bel de dokter.
  • Testrijden en kleding passen: Testrijden is weer mogelijk (bij droog weer) met geselecteerde fietsen. Kleding passen is mogelijk, is het stuk niet goed dan nemen wij het graag aan om het op de correcte manier te reinigen.

Bieden jullie fiets-leasing of aankoop via financiering aan?

Indien u werknemer bent in een bedrijf dat fietsleasing aanbied dan kan u bij ons terecht wanneer u bedrijf samenwerkt met een van volgende partners: 

  • Team Cyclis
  • C-Tec
  • KBC auto-lease
  • Lease A Bike
  • O2O
  • VDW Lease
  • Cycle Valley NIEUW!

Bent u werkgever en denkt u na over hoe uw bedrijf kan bijdragen in filevrij en ecologisch woon-/werkverkeer? Biedt dan fietsleasing aan en contacteer ons, wij helpen u graag met de geschikte lease-oplossing met onze partners.

Als particulier klant kan u ook altijd gebruik maken van een fietslening bij één van de vele bankkantoren. Verschillende banken bieden deze leningen aan en soms ook aan een voordelig tarief. Wij voorzien graag de hiervoor nodige offerte waarmee u naar de bank van keuze kan gaan.

Wat zijn de betaalmogelijkheden in jullie winkel?

Je aankoop of herstelling betalen kan met volgende systemen of waardebonnen,

  • Cash
  • Bancontact (Maestro)
  • Payconiq
  • Eco-cheques (Zowel digitaal als vouchers van alle maatschappijen)
  • Cadeaucheques van Gemeente Rijkevorsel
  • Natuurlijk onze eigen cadeaucheques

Grote aankopen zoals je nieuwe fiets kunnen ook betaald worden d.m.v. bank overschrijving.

Hoeveel garantie heb ik bij aankoop van een nieuwe fiets?

Al onze fietsen genieten een garantieperiode van 2 jaar. Naar gelang het merk kan deze garantie ook langer zijn of uitgebreider. Verschillende fietsmerken bieden een supplement garantieverlenging aan (voorwaarden verbonden).

Ook op nieuwe accu's voor u e-bike krijgt u garantie. Merken als Bosch en Shimano geven 2 jaar garantie op nieuw aangekochte accu's.

Naast de garantie krijgt u bij aankoop van een nieuwe fiets bij ons ook nog drie terugkom momenten ter controle het eerste jaar na aankoop. Voor alle voorwaarden en meer informatie contacteer ons of bezoek onze winkel.

foot-logo
  • Stevennekens 179
  • 2310 Rijkevorsel
  • BTW: BE 0737 845 346
Openingsuren
  • 26 t.e.m. 30 mei
  • Gesloten
  • Dinsdag t/m vrijdag
  • 09:00-12:00 & 13:00-18:00
  • Zaterdag
  • 09:00-12:00 & 13:00-17:00
  • Zon-, maan,- & feestdagen
  • Gesloten

Ontwerp door Bert Hofmans | Ontwikkeling door CodeCraft