Heb je een vraag?

Wij helpen graag!

Hieronder enkele onderwerpen. Geen antwoord gevonden op jouw vraag? Contacteer ons!

VERKOOPSOORWAARDEN

Garantie

  1. Hoe lang is de garantieperiode voor nieuw aangekochte artikelen?

    • Alle nieuw aangekochte artikelen in onze winkel genieten een garantieperiode van 2 jaar na de aankoopdatum vermeld op uw kasticket of factuur. Als de garantieperiode langer is dan de standaard 2 jaar, staat dit vermeld op uw aankoopbewijs en/of de handleiding van het gekochte artikel.
  2. Wat als mijn aangekochte artikel niet naar behoren functioneert of defect is binnen de garantieperiode?

    • Als het aangekochte artikel niet naar behoren functioneert of defect is binnen de vermelde garantieperiode, gebruik het dan niet meer en bied het aan in onze winkel, samen met uw aankoopbewijs. Let op: schade of defecten door foutief gebruik, vallen of foute montage door een niet erkend servicepunt worden niet aanvaard als garantie.
    • Bij goedkeuring van de garantie-aanvraag zorgen wij voor de gepaste vervanging of compensatie van het defecte product.

 

Offertes

  1. Hoe lang is een offerte geldig?
  • Offertes hebben een geldigheid van 30 dagen na de datum van opmaak. Uitzonderingen zijn uitverkoopartikelen, geldig zolang de voorraad strekt en speciale acties, geldig zolang de actieperiode loopt.

Verkoop

  1. Welke service bieden we voor nieuw aangekochte fietsen?
  • Elke nieuw aangekochte fiets geniet van twee nastelbeurten, namelijk 6 en 12 maanden na de aankoopdatum. Deze nastelbeurten komen te vervallen als de fiets niet binnen de periode van 6 en 12 maanden na aankoop wordt aangeboden in onze werkplaats.
  1. Kan ik nieuw aangekochte kleding retourneren?
  • Ja, u kunt nieuw aangekochte kleding binnen 14 dagen na de aankoopdatum retourneren op vertoon van het kastticket. De kleding moet op hygiënische wijze gepast zijn, niet gewassen en voorzien zijn van alle originele labels en etiketten.
  1. Wat is ons beleid voor voedingssupplementen?
  • Voedingssupplementen worden om voedselveilige redenen niet teruggenomen na aankoop.
  • Raadpleeg de informatie betreft dossering en allergenen op de verpakking.
  1. Kunnen accessoires en onderdelen worden geretourneerd?
  • Ja, accessoires en onderdelen kunnen worden geretourneerd in de originele ongeopende verpakking, ongebruikt, inclusief handleidingen en meegeleverde toebehoren. Dit kan tot 14 dagen na aankoop.
  1. Geldt het retourbeleid voor afgeprijsde artikelen?
  • Nee, afgeprijsde artikelen kunnen niet worden omgeruild.

HERSTELLING EN NAZICHT

1. Moet ik een afspraak maken voor herstelling of nazicht van mijn fiets?

  • Nee, bij Fietsen Brosens hoef je geen afspraak te maken. Onze werkplaats werkt zonder afspraak en streeft ernaar jouw fiets zo snel mogelijk weer klaar te hebben.

2. Wat als er onderdelen moeten worden besteld voor de herstelling van mijn fiets?

  • Als we onderdelen moeten bestellen, kan het iets langer duren voordat je fiets klaar is. We houden je op de hoogte van de verwachte wachttijd.

3. Kan ik gewoon langskomen wanneer het mij uitkomt?

  • Ja, je kunt gewoon langskomen wanneer jij jouw fiets even kunt missen. Voor degenen die hun fiets moeilijk kunnen missen, hebben we vervangfietsen beschikbaar (mits reservering).

4. Kan ik wachten op mijn fiets tijdens de herstelling?

  • Helaas is directe herstelling of wachten op jouw fiets niet mogelijk, tenzij anders aangegeven. Neem contact met ons op voor meer informatie over wachttijden en drukte.
    • Telefoon: 03/309.12.12
    • E-mail: info@fietsenbrosens.be

TESTRIJDEN

1. Kan ik een testrit maken met fietsen uit jullie showroom?

  • Ja, verschillende fietsen uit onze showroom staan rijklaar voor een testrit. Bij droog weer kun je met deze fietsen een stukje rijden.

2. Hoe kan ik een e-Bike met middenmotor testen gedurende de hele dag?

  • Maak gebruik van onze verhuurdienst! Je kunt een e-Bike met middenmotor huren en gedurende de dag of zelfs een week uitproberen. (Fietsen Brosens fietsverhuur)

3. Waarom kunnen jullie geen speedpedelecs uit de showroom laten testrijden?

  • Om verzekeringstechnische redenen kunnen we geen speedpedelecs uit onze showroom laten testen. We adviseren je om contact met ons op te nemen voor meer informatie over beschikbare opties.

GARANTIE

1. Hoe lang is de garantieperiode voor jullie fietsen?

  • Al onze fietsen genieten een garantieperiode van 2 jaar. Afhankelijk van het merk kan deze garantie ook langer zijn of uitgebreider. Sommige fietsmerken bieden zelfs een supplement voor garantieverlenging aan (voorwaarden verbonden).

2. Wat is de garantie op nieuwe accu’s voor e-bikes?

  • Voor nieuwe accu’s van e-bikes geldt ook garantie. Merken zoals Bosch en Shimano geven 2 jaar garantie op nieuw aangekochte accu’s.

3. Wat zijn de extra voordelen naast de garantie?

  • Naast de garantie geven wij jou enkele nastelbeurten cadeau bij aankoop van jouw nieuwe fiets. Tijdens deze nastelbeurten controleren wij de fiets volledig en regelen we onderdelen of systemen bij waar nodig.

4. Waar vind ik meer informatie en de voorwaarden?

  • Alle informatie en voorwaarden zijn verkrijgbaar in onze winkel. Kom gerust langs of neem contact met ons op!

LEASING EN FINANCIERING

1. Kan ik een fiets leasen bij Fietsen Brosens?

  • Jazeker! Wij werken samen met verschillende leasemaatschappijen en bedrijven voor fietsleasing. Heeft jouw werkgever jou uitgenodigd om een fietsleasing met één van deze partners spring dan gerust eens binnen.
    • Cyclis
    • U-Bike
    • KBC auto-lease
    • Lease A Bike
    • O2O
    • VDW Lease
    • Cycle Valley

2. Wat als mijn werkgever geen fietslease aanbiedt?

  • Biedt jouw werkgever geen fietslease aan maar wenst hij/zij dit wel te doen dan helpen wij graag met het zoeken naar een geschikte partner. Neem contact met ons op!
  • Via VDW Private Lease is het mogelijk om een fiets te leasen zonder tussenkomst van een werkgever. Private lease is mogelijk mits voldoening van bepaalde voorwaarden en bij acceptatie van de maatschappij.

3. Biedt Fietsen Brosens fananciering aan?

  • Neen, wij bieden geen financieringsplan aan voor onze fietsen. Wel kunnen wij een offerte opmaken voor de aanvraag bij het bankkantoor van jou keuze.

FIETS ELDERS AANGEKOCHT

1. Kan ik mijn fiets laten herstellen wanneer ik deze ergens anders kocht?

  • Ja, wij herstellen alle fietsen ook wanneer deze bij een collega fietswinkel werden aangekocht. Als officieel servicepunt van Bosch e-bike en Shimano STEPS kunnen wij het nodige doen aan e-bikes met deze aandrijfeenheden. Heeft jouw fiets elektrische componenten van een ander merk, dan bestaat de kans dat wij deze niet kunnen herstellen, maar wij nemen altijd graag een kijkje wat mogelijk is.

2. Wat met een garantie van mijn elders aangekochte fiets?

  • Wij raden aan met een defecte fiets binnen garantietermijn steeds naar de aankoopdealer te gaan. De aankoopdelaer kan sneller de gebruikelijke garantie afhandelen via de fabrikant van de fiets of onderdeel. Is de fiets van een merk waarvan wij ook verdeler zijn, dan kunnen wij deze garantie afhandelen, hiervoor vragen wij wel een administraitieve vergoeding.

VERZEKERING

1. Kan ik een fiets verzekeren bij Fietsen Brosens?

  • Ja dat kan! Dankzij onze samenwerking met Enra fietsverzekeringen is het mogelijk om jouw fiets te verzekering voor diefstal en schade. Meer info op de website van Enra verzekeringen 

BETAALMOGELIJKHEDEN

  1. Welke betaalmethode accepteren jullie in de winkel?

Je aankoop of herstelling betalen kan met volgende systemen of waardebonnen,

  • Contant
  • Bancontact / PIN-pas
  • Payconiq of bank-app
  • Eco-cheques
  • Cadeaucheques van Gemeente Rijkevorsel
  • Onze eigen cadeaubon (verkrijgbaar in onze winkel)

Grote aankopen zoals je nieuwe fiets kunnen ook betaald worden d.m.v. bank overschrijving.

Kredietkaarten accepteren wij niet.

foot-logo
  • Stevennekens 179
  • 2310 Rijkevorsel
  • BTW: BE 0737 845 346
Openingsuren
  • Jaarlijkse zomervakantie
  • 28 juli t.e.m. 15 augustus
  • Dinsdag t/m vrijdag
  • 09:00-12:00 & 13:00-18:00
  • Zaterdag
  • 09:00-12:00 & 13:00-17:00
  • Zon-, maan,- & feestdagen
  • Gesloten

Ontwerp door Bert Hofmans | Ontwikkeling door CodeCraft